Портал електронних послуг Пенсійного фонду України
Портал електронних послуг Пенсійного фонду України - це швидкий, надійний і зручний спосіб отримання пенсійних послуг, корисний не лише для пенсіонерів, а й для застрахованих осіб та роботодавців. Це дистанційний, безпечний спосіб отримання пенсійних послуг з огляду на те, що небезпека захворювання на COVID-19 ще не минула.
Портал надає можливість проводити постійний контроль за даними, що впливають на пенсійні права громадянина, дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення. Принциповою відмінністю від попередніх форм інформування є той факт, що портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально.
Зареєструватися на Порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua) можна при наявності:
- кваліфікованого електронного підпису (отримати у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, а саме: АТ КБ “Приватбанк”, Державна казначейська служба України, ДП “Дія”, Інформаційно-довідковий департамент ДПС, ПАТ “Державний ощадний банк України”, АТ “УкрСиббанк” та інші);
- логіну (необхідно особисто відвідати сервісний центр Пенсійного фонду України за місцем проживання);
- електронного пенсійного посвідченням (ключ електронного підпису, записаний в ньому створюється автоматично в процесі підготовки особистого електронного пенсійного посвідчення);
- токену;
- Bаnk ID (банк передає державному сайту необхідну інформацію) та Mobile ID (послуги електронної ідентифікації та кваліфікований електронний підпис на основі sim-карти).
Після процедури ідентифікації, в особистому кабінеті ви зможете переглянути :
- дані з реєстру застрахованих осіб (страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) та інші дані);
- електронну трудову книжку (записи трудової книжки з 01.01.2004 та сканкопії трудової книжки до 01.01.2004 (якщо були подані страхувальником чи особисто)).
У липні 2020 року розпочато тестування закладами охорони здоров’я програмного забезпечення порталу електронних послуг Пенсійного фонду України для внесення даних про тимчасову непрацездатність в Електронний реєстр листків непрацездатності. Запровадження цієї системи дасть змогу громадянам, не виходячи з дому, отримати інформацію про себе з Електронного реєстру листків непрацездатності, а страхувальники матимуть змогу, не виходячи з офісу, отримати інформацію по застрахованих особах, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою, та сформувати і роздрукувати заяву розрахунок. Сервіс надаватиметься для користувачів, які увійшли на портал за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Засобами порталу надається можливість громадянам та страхувальникам заповнити та подати:
- запит на отримання електронних документів (довідки про доходи пенсіонера для субсидії, довідка про доходи пенсіонера, довідки ОК-5, ОК-7, про трудовий та страховий стаж, витяг з реєстру застрахованих осіб (РЗО), дані про нараховану заробітну плату, дані про особливі умови праці).
Електронні документи видані через портал підтверджуються QR-кодом. Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через портал у розділі “Верифікація виданих документів”. Електронний документ з QR-кодом, підписаний кваліфікованим електронним підписом, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органах Пенсійного фонду).
- звернення (питання, пропозицію, скаргу, клопотання);
- анкету-заяву на автопризначення пенсії (тестовий режим);
- заяву на призначення/перерахунок пенсії;
- заяву про внесення змін до пенсійної справи (заява на зміну способу виплати; заява на зміну виплатних реквізитів; заява на виділення долі з пенсії у зв’язку з втратою годувальника; заява на поновлення виплат; заява про зміну особистих даних пенсіонера; запит електронної пенсійної справи);
- заяву на допризначення у зв’язку з наданням додаткових документів;
- заява на виготовлення електронного пенсійного посвідчення.
Окрім того, авторизовані користувачі порталу можуть скористатися такими послугами як:
- запис на прийом (у разі потреби громадяни можуть записатися на особистий прийом до органів ПФУ, при цьому обравши дату, час та тему відвідування);
- пенсійний калькулятор (користувачу, що зареєструвався на порталі за допомогою кваліфікованого електронного підпису, надається інформація з Реєстру застрахованих осіб щодо його персональних даних (ПІБ, дата народження, стать) та даних його трудової діяльності згідно Системи персоніфікованого обліку ПФУ. При цьому користувач має можливість визначити умови розрахунку пенсії, а саме: обрати алгоритм розрахунку – як за введеними даними, так і з урахуванням стажу, який буде набуто на дату настання пенсійного віку; актуалізувати дані трудової діяльності – доповнити періоди трудової діяльності з визначенням заробітної плати та відредагувати суми щомісячного заробітку (за потребою); виконати розрахунок пенсії. В результаті проведення розрахунку пенсії користувачу буде надано на перегляд: розмір пенсії з урахуванням страхового стажу на дату розрахунку; протокол розрахунку. Кількість разів щодо модифікації вхідних даних та проведення розрахунку пенсії не обмежена).